شکم دردِ ورزشکاری

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ورزشکاران و خصوصا دوندگان با آن دست و پنجه نرم میکنند، درد در ناحیه شکم بوده که معمولا برای افرادی اتفاق می‌افتد که ورزش‌های هوازی انجام داده و اصطلاحا گفته میشود که عضلات شکم دچار گرفتگی شده‌اند.
این دردهای شکمی، کوتاه مدت بوده و معمولا با انجام حرکات کششی برطرف می‌شوند اما اگر این دردها طولانی مدت شوند، میتوانند نشان دهنده‌ی بروز یک مشکل بوده و بایستی جدی گرفته شوند.
در ادامه، چهار روش را با هم مرور میکنیم که با استفاده از آن‌ها میتوانیم دردهای شکمی ناشی از ورزش کردن را تا حدی کاهش داده و التیام بخشیم:
1) انجام حرکات کششی به سمت مخالف عضله گرفته شده شکم
2) اجتناب از مصرف مایعات و نوشیدنی های ورزشی
3) دوری از مصرف غذا و خوراکی های حاوی شکر یا نمک