5 راه درمان رفلاکس معده در ورزشکاران

حتما شما نیز تجربه کرده‌اید که در حین انجام ورزش‌های هوازی، از ورزشکاران خواسته می‌شود تا شکم خودشان را به داخل منقبض کنند که این حرکت، کمک زیادی به تقویت عضلات روده و شکم خواهد کرد؛ اما در عین حال، این حرکت برای افرادی که با مشکل رفلاکس معده دست و پنجه نرم میکنند، ممکن است با وارد آوردن فشار به معده و تحریک دریچه آن، باعث ورود اسید معده به مری شده و این مشکل را در حین ورزش کردن در افراد تشدید کند.
به همین جهت، راهکارهایی برای درمان این مشکل درنظر گرفته و توصیه می‌شود که این راهکارها به شرح زیر هستند:
1) حداقل تا دو ساعت بعد از غذا خوردن، ورزش نکنید.
2) وعده های غذایی خود را در حد تعادل نگه داشته و افزایش ندهید.
3) وعده های غذایی چرب را حذف کرده و یا تا حد امکان کاهش دهید.
4) مصرف نوشیدنی‌های شور یا قندها در قبل و حین تمرین، به کاهش بروز این عارضه کمک میکند.
5) اگر سوزش و رفلاکس معده شما، کاهش نیافته و به صورت مکرر ادامه یافت، حتما با پزشک متخصص مشورت کرده تا تحت درمان قرار بگیرید.