پله نوردی و اینهمه فایده؟!

درست است که تردد از راه‌پله‌ها به افرادی که به مشکلات مفصلی و زانودرد دچار هستند، توصیه نمیشود اما خوب است بدانیم که استفاده از راه‌پله برای افراد با شرایط بدنی سالم، یکی از بهترین و کالری‌سوزترین ورزش‌هاست.
پله‌نوردی که یکی از ورزش‌های سنگین هوازی‌ست، علاوه بر کالری سوز بسیار زیاد، تمرکز بالایی روی درگیر کردن عضلات پایین تنه و مرکزی بدن دارد. بالا رفتن ضربان قلب در حین پله‌نوردی باعث جلوگیری از بیماری‌های قلب و عروقی شده و نقش بسیار موثری در تقویت سیستم قلبی عروقی بدن خواهد داشت.
در آخر، جالب است بدانیم که یک ساعت پله‌نوردی یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها، می‌تواند به طور متوسط 900 کالری را بسوزاند؛ پس این بار که قصد داشتید برای تردد، از آسانسور یا پله برقی استفاده کنید، این عدد را به خاطر آورده و از معجزه‌ی راه‌پله استفاده کنید!